کسب تاییده دانش‌بنیان توسط سامانتل

کسب تاییدیه دانش‌بنیان توسط سامانتل

سامانتل، اپراتور زندگی

از سال 1395 که موفق به کسب مجوز به‌عنوان اولین اپراتور نسل جدید ارتباطات کشور شدیم تا به امروز روزهای پرتلاش و هیجان‌انگیزی را گذراندیم و برای تحقق ماموریت اصلی‌مان که همانا ارزش‌افزایی پایدار در استفاده از ابزارهای هوشمند بوده تا با ارائه خدمات و محصولات مبتنی بر فناوری‌های روز دنیا و با اتکا بر توانمندی‌های داخلی و خارجی، رفاه، راحتی و هوشمندی بیشتری را برای مشتریان خود فراهم کنیم، سعی در رسیدن به چشم‌اندازمان داشته‌ایم. ما همواره با ایجاد روابط مستدام با مشتریان و جامعه، توانسته‌ایم اعتماد آن‌ها را جلب کنیم و به افزایش رضایت آن‌ها بپردازیم.

ما به ‌عنوان اولین شرکت در میان گروه‌ مالی سامان و دیگر اپراتورهای کشور موفق به کسب تاییدیه فناور دانش‌بنیان شده‌ایم. امید‌داریم که همواره برای افزایش سرمایه و رشد علم در کشور عزیزمان ایران مفید واقع شویم.

لازم به ذکر است در میان 9،305 شرکت دانش‌بنیان تنها 752 شرکت دارای تاییدیه فناور هستند که خود نشان از اهمیت بالای این تاییدیه و راه دشوار و تلاش بی‌وقفه برای رسیدن به آن دارد و علاوه‌بر کمک به رونق اقتصادی، موجب ساده‌سازی فرآیند و دغدغه‌ها برای شرکت‌ها خواهد شد و کمک شایانی به رشد فزاینده سامانتل خواهد کرد.

دانش بنیان چیست؟ شرکت‌های دانش بنیان چه شرایطی دارند؟

شرکت‌های دانش‌‌بنیان موسسه‌های خصوصی و تعاونی‌هایی هستند که رکن اصلی آن‌ها علم و دانش است و براساس فعالیت‌های خود در پی افزایش سرمایه و دانش‌افزایی هستند و موجب رشد و توسعه در جامعه می‌شوند.

این شرکت‌ها لزوما دارایی‌هایی همچون زمین و ماشین‌آلات ندارند و تکنولوژی و فناوری محصولات این شرکت‌ها قلمداد می‌شوند که توسط افراد متخصص و باتجربه بدست می‌آید. ایده و فناوری آمیخته با هم بخش جدایی ناپذیر شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

ارزیابی شرکت‌های دانش‌‌بنیان دارای دو شاخصه عمومی و اختصاصی است. در ارزیابی شاخصه‌های اختصاصی، شرکت باید تولید کننده محصولات دانش‌بنیانی باشد که در دو سال گذشته در لیست تایید شده قرار گرفته باشد و آن را ارتقاء دهد.

کالاها نیز براساس 3 شاخصه‌ اصلی مورد بررسی قرار می‌گیرند. یکی از شاخصه‌ها عدم کپی‌برداری از محصول است، محصول ارائه شده از نظر طراحی و تولید نباید به راحتی قابلیت کپی‌برداری برای سایر شرکت‌ها داشته باشد و از نظر تکنولوژی در سطح بالایی قرار داشته و برای حفظ رقابت دائما در حال بهبود و گسترش باشد و بخش زیاد ارزش افزوده‌ی محصول، از سرویس‌هایی با علم فنی و خلاقیت مدرن باشد.

طبق آیین‌نامه جدید احراز صلاحیت و دسته‌بندی شرکت‌های دانش‌بنیان که در ۲۸ تیرماه ۱۴۰۲ ابلاغ شد، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به‌منظور بهبود شرایط ارزیابی، تغییراتی در شروط پذیرش و دسته‌بندی شرکت‌های دانش‌بنیان اعمال کرده است. در گذشته صرفا با تایید سطح فناوری، وجود تحقیق و توسعه و داشتن حداقل نمونه آزمایشگاهی از محصول، شرکت به‌عنوان دانش‌بنیان شناخته می‌شد ولی در روش جدید شرکت‌ها به سه دسته نوپا، نوآور و فناور تقسیم می‌شوند:

شرکت دانش‌بنیان فناور

شرکت‌های فناور باید کالا و خدماتی با تکنولوژی بالا ارائه ‌دهند اما سهم فروش محصول یا خدمات دانش‌بنیان از کل فروش آن‎ها، بیشتر از 50 درصد باشد و این شرکت‌ها نیز برای ۳ سال از حمایت‌های دانش‌بنیان بهره‌مند می‌شوند و پس از آن نیازمند تمدید گواهینامه هستند.

نکته قابل توجه در آیین‌نامه جدید آن است که شرکت‌های متقاضی، باید برنامه رشد محصول و توسعه کسب و کار داشته باشند تا در ارزیابی‌ها این موارد نیز مورد بررسی قرار گیرد.

شرکت‌‌های دانش‌‌بنیان در جهت ایجاد بستری مناسب برای بهره‌بردای اجتماعی، هیئت علمی دانشگاه‌ها و واحدهای پژوهشی را به فعالیت بیشتر ترغیب می‌‌کنند و شرایط را برای مشارکت آن‌ها در فعالیت های درآمدزایی و مرتفع ساختن احتیاجات جامعه فراهم می سازند و با جذب و تبدیل ایده‌ها به محصول و مشاغل پایدار به دنبال ایجاد تغییرات بزرگ در جامعه هستند. موسسات دانش‌بنیان برای هم‌افزایی علم و ثروت، تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و تحقیقاتی، توانمندسازی دانش‌آموختگان به منظور ورود به فضای کسب و کار، حمایت، هدایت و سمت‌دهی در جهت نوآوری‌ها و تولید فناوری‌های برتر گام برمی‌دارند. زمینه‌های فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان به شرح زیر است:

  • انجام تحقیقات علمی و در راستای توسعه
  • خلق ایده‌های جدید و رقابت‌پذیری
  • عرضه خدمات تخصصی و مشاوره‌ای در زمینه‌های علمی و تحقیقاتی و فنی
  • تولید محصولات یا فناوری نوین در سطح بالا
  • انجام خدمات نظارتی بر تحقیقات پژوهشی، اجرایی و مشاوره‌ای
  • ارائه خدمات توسعه کار آفرینی
  • ایجاد مراکز رشد و خدمات و توسعه کسب و کار
  • ارائه خدمات توسعه محصول جدید
  • معرفی خدمات به کسب و کارها برای ورود به بازار بین‌المللی و جهانی کردن آن‌ها
  • اجرای پروژه‌های کارآفرینی در سطوح ملی، منطقه‌ای و محلی
  • ایجاد تحولات اجتماعی با همکاری شخصیت‌های علمی

شرکت‌های دارای این تاییدیه در حوزه‌های مختلف از جمله فناوری‌های زیستی، غذایی، کشاورزی و دامی، نانو، مخابرات، پلیمر، تجهیزات نفت و گاز و چندین حوزه اصلی و تخصصی دیگر فعالیت دارند و علاوه بر تولید ثروت، تکنولوژی‌های جدید و نوینی را در سطح کشور ایجاد می‌نمایند.

در اين راستا سامانتل با تکیه و استفاده حداکثری از توان دانشمندان و متخصصان داخلی، استفاده از تجربیات و دانش جهانی و همکاری موثر با موسسات و نهادهای فعال در حوزه علم، فناوری و اقتصاد در پی کشف جدیدترین‌ها و بهبود و پیشرفت هر چه بیشتر جامعه خواهد شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جدیدترین مطالب

اولین اپراتور نسل جدید ارتباطات همراه

سامانتل ” اولین اپراتور نسل جدید ارتباطات همراه ” دارای رندترین شماره‌های کشور با پیش شماره دائمی ۰۹۹۹۹۹ و اعتباری ۰۹۹۹۹ است که ضمن ارائه خدمات ارتباطی پایه و ارزش افزوده بر بستر تلفن همراه، دسترسی به اینترنت پرسرعت 4G و 4.5G، ارائه خدمات اینترنت نسل چهارم ثابت (TD-LTE) و پشتیبانی 24×7 به تعریف خدمات نوینی می‌پردازد که هر نوع نیاز فردی و سازمانی مشتریان را تامین می‌کند.

ارتباط با ما